29. oktober 2019

Lidl udvælger Barrit Mejeri til gourmetserie

Det lille andelsmejeri er blevet en del af Lidls og mesterkokken Wassim Hallals WH-serie med kvalitetsvarer til discountpriser.

Mejeribestyrer Brian Madsen og hans medarbejdere på Barrit Mejeri har ekstra travlt for tiden. Det lille, østjyske andelsmejeri har nemlig fået hovedrollen i en landsdækkende kampagnefilm for Lidl og er ny leverandør af økologisk flødeost til discountkæden.

Sammen med Michellinkokken Wassim Hallal har dagligvarekæden udviklet WH-serien, der kunne fejre 1-års fødselsdag 25. oktober. Serien består af særligt udvalgte premiumprodukter, hvoraf mange er økologiske og kommer fra mindre, lokale producenter.

Det glæder Brian Madsen, at Barrit Mejeris økologiske flødeost - naturel og hvidløg - nu er blevet en del af gourmetserien:

"Det er jo fantastisk, at vores produkt bliver valgt til serien. Det er vi selvfølgelig stolte over," siger han. "Det er godt, at vi små leverandører bliver valgt og vist frem. Så får vi muligheden for at vise, at vi kan levere virkelig gode kvalitetsprodukter."

En anderledes dag på jobbet

Kampagnefilmen med Barrit Mejeri, Brian Madsen og hans kone Helle i hovedrollerne kører på de reklamefinansierede TV-kanaler og diverse sociale medier til og med uge 45. For Brian Madsen er det lidt specielt at se sig selv på TV, og dertil var en lang dag med kamerahold og optagelser en noget anderledes oplevelse:

"Vi går jo og gemmer os i vores egen lille verden her på Barrit Mejeri. Så det var da lidt specielt at være foran kameraet i starten," fortæller han grinende.

Barrit Mejeri producerer udelukkende flødeost. De syv medarbejdere sender hvert år mellem 700 og 900 tons flødeost ud ad døren, men det er ikke et produkt, der er alment kendt hos de danske forbrugere. Hele 92 pct. af produktionen bliver nemlig eksporteret. Derfor ser Brian Madsen også samarbejdet med Lidl som et nyt kapitel:"Det ville være dejligt, hvis samarbejdet kan være med til at gøre Barrit Mejeri mere synligt i danskernes bevidsthed. Vi håber da at kunne øge vores afsætning til det danske marked, " fortæller han.

Gourmet til discountpriser

WH-serien bliver brandet i Lidls kampagne #LidlOverrasker. Formålet er, at vise forbrugeren at god kvalitet og solidt håndværk sagtens kan produceres til fornuftige priser. Og Lidls erfaringer er, at kampagnen virker: 

"Vi er selvfølgelig glade for, at vores kunder ved, de kan købe denne form for kvalitet hos os. Men det er også vigtigt for os, at vi er med til at støtte mindre og lokale producenter ved at give dem et skub med noget ekstra eksponering, som vi mener, deres produkt fortjener", siger Robert Stekovic, indkøbsdirektør i Lidl.

Ud over Barrit Mejeri kan også Bornholms Andelsmejeri, Mayoriet fra Samsø, Rokkedal i Nordjylland og Skærftoft Mølle fra Als findes på producentlisten. WH-serien sælges i Lidls danske butikker.

Mere info

Læs om samarbejdet mellem Barrit Mejeri og Lidl og #LidlOverrasker her.  

For godt en år siden medvirkede Gundestrup Mejeri & Bryghus i en video under kampagnen #LidlOverrasker. Se filmen med mejeriejer Jørgen Hoff og de fynske rygeoste her

 

Vil du vide mere?