09. maj 2025
Af: Pressemeddelse

Mejeriprisen 2025 får nyt koncept 

I 2025 relanceres Mejeriprisen med et nyt og styrket koncept. Prisen, der hylder en særlig indsats i detailbutikkernes mejeriafdelinger, bliver for første gang landsdækkende: Fremover er det hele kædens indsats, der vurderes og kan vinde – ikke blot én enkelt butik. 

Fokus på kvalitet, sortiment og den gode kundeoplevelse
Landbrug & Fødevarer ønsker med Mejeriprisen 2025 at fastholde og styrke opmærksomheden på mejerikategorien i dagligvarehandlen. Derfor uddeles prisen igen i to hovedkategorier: Super-/hypermarked og Discount. Prisen sætter fokus på de kæder, der formår at skabe indbydende mejeriafdelinger og inspirere kunderne i hverdagen.

Juryen vurderer butikkerne på baggrund af konkrete kriterier kombineret med den samlede indkøbsoplevelse, som møder forbrugeren i butikken. I år spiller netop forbrugerens oplevelse en større rolle i bedømmelsen.

Prisen uddeles til hele kæden - og har bred relevans

Formålet er at fremhæve de kæder, der gør en særlig indsats for at løfte mejerikategorien - og give forbrugerne en bedre, mere inspirerende oplevelse i mejeriafdelingen.

”Forbrugernes oplevelse får en større vægt i det nye koncept, og da prisen nu gives til alle kædens mejeriafdelinger, bliver Mejeriprisen mere relevant - både for forbrugerne og i kædens profilering. Konceptet er udviklet med bidrag fra hele branchen,” siger Mette Jasper Gammicchia, afdelingschef i Landbrug & Fødevarer for Marked, Fødevarer & Gastronomi.

Vinderne afsløres ved det officielle awardshow på Fødevaredagen den 16. september 2025 på Hindsgavl Slot. Juryen består af repræsentanter fra både mejerisektoren og dagligvarehandlen og har til opgave at fremme innovative løsninger og styrke kundeoplevelsen i kategorien.

Læs mere om Mejeriprisen på L&F-hjemmesiden Gode Råvarer