Lurpak vinder VM i smør

Bornholms Andelsmejeri og Arla Foods Holstebro Mejeri blev nummer 1 i hver sin smørkategori ved stor, international mejerikonkurrence i USA.

Internationalt
Events
Kvalitet
Smør
Branchen
Solidt kvalitetsarbejde. Det danske LURPAK-smør har i over 100 år været underlagt en streng kvalitetskontrol for at sikre en konstant og høj standard.
Solidt kvalitetsarbejde. Det danske LURPAK-smør har i over 100 år været underlagt en streng kvalitetskontrol for at sikre en konstant og høj standard.

Det danske LURPAK-smør er røget helt til tops på den internationale mejeriscene. Under det igangværende World Champion Cheese Contest i Wisconsin, USA, har det verdenskendte smørmærke sat sig solidt på førstepladsen i kategorierne ’saltet’ og ’usaltet smør’.

Producenterne af de to lurmærkede produkter er henholdsvis Bornholms Andelsmejeri og Arla Foods Holstebro Mejeri, der er blandt de i alt fire danske mejerier, som producerer LURPAK.

Ansvarlig for LURPAK-kontrollen, chefkonsulent Lars Johannes Nielsen, L&F/mejeri, glæder sig over de to førstepladser.

”Det danske LURPAK-smør har i over 100 år været underlagt en streng kvalitetskontrol for at sikre en konstant og høj standard. At Danmark kan markere sig med to førstepladser ved VM viser, at kontrollen kan betale sig og – ikke mindst – at vi har nogle virkelig dygtige mejerister her i landet. Det skaber respekt ude i verden, at vi her til lands har nogle fagfolk, som er i stand til at fastholde en høj standard – hver dag,” siger han.

Det danske smørbrand har tidligere markeret sig i toppen af den internationale mejeridyst i USA.

Læs mere:
hjemmesiden for World Champion Cheese Contest.

Mere dyrevelfærd i køledisken

Med det nye hjertemærke på mælk og andre fødevarer er det blevet nemmere at købe produkter med sikkerhed for god dyrevelfærd, lyder det fra Landbrug & Fødevarer. Organisationen står bag en kampagne, som skal øge forbrugernes viden om mærket.

Læs mere

Skolebørn skal spise med kniv og gaffel

Elever fra tre skoleklasser skal på restaurant efter at have vundet Madpakkedysten – Skolemælksordningens konkurrence, der fokuserer på sund mad og gode spisevaner.

Læs mere

Der er varmet op til en forrygende koldskålssommer

Med udsigt til flere dage med sol, kommer der for alvor skub i salget af koldskål i denne uge. Det store spørgsmål er, om vi kan slå rekorden fra tørkesommeren 2018, hvor mejerierne samlet set solgte omkring 14,4 mio. liter færdiglavet koldskål.

Læs mere