Populær ostekampagne skydes i gang – igen

Den tre år lange kampagne for dansk ost med titlen ’Ost & ko’ blev egentlig afsluttet i november sidste år, men Mejeriforeningen har nu valgt at fortsætte den succesfulde kampagne.

Ost
Events
Branchen
Bloggere, journalister og andre madkommunikatører får mulighed for at lære endnu mere om de danske oste, når Mejeriforeningen blæser nyt liv i kampagnen Ost & ko. (Foto: Andrea Omvik)
Bloggere, journalister og andre madkommunikatører får mulighed for at lære endnu mere om de danske oste, når Mejeriforeningen blæser nyt liv i kampagnen Ost & ko. (Foto: Andrea Omvik)

I dag kickstartes en ny runde af ostekampagnen Ost & ko med et stort anlagt ostesymposium. Dermed fortsætter kampagnen, hvor den slap sidste efterår – nemlig med at skabe debat og dialog med meningsdannere og oste-entusiaster

”Der findes efterhånden ikke en madkommunikatør i Danmark, som ikke har været i dialog med Ost & ko-kampagnen, og det momentum bygger vi nu videre på. Vi vil fortsætte med at invitere indenfor og at kombinere eksisterende ostetraditioner og boblende kreative vækstlag med nye medier, målgrupper og måder. Kampagnen har de sidste tre år skabt en effektiv, troværdig og kreativ platform, som fx har givet os mulighed for at knytte positive bånd til yngre og nye målgrupper – og det skal vi nu opretholde og bygge videre på,” lyder det fra marketingmanager i Mejeriforeningen Lars Witt Jensen.

Ost i centrum året ud
I løbet af de tre år, den EU-finansierede kampagne varede, nåede tusindvis af danskere at stifte bekendtskab med bredden i dansk ost, meningsdannere fik ny viden, fagfolk havde ostehåndværk og dansk ostetradition på skoleskemaet, og ost fyldte i både traditionelle og sociale medier.

Og nu bliver der igen skruet op for kampagnen, som Mejeriforeningen denne gang selv finansierer. Fra juni frem til december vil dansk ost blive sat i centrum på en lang række madfestivaller, på alle tilgængelige platforme og kanaler, gennem kurser, uddannelsesseminarer, symposier og debatfora, samt i dedikerede ostemagasiner og via osteinfo og -historie.

”Der er så meget dansk ostekultur og -tradition, som vi kan være stolte af – og det har vi fortsat en opgave i at fortælle,” slutter Lars Witt.

Fakta Ost & ko
Ost & ko var den danske titel på et fælleseuropæisk samarbejde mellem mejeriforeningerne i Danmark, Frankrig, Storbritannien og Irland, der løb fra 2015 til november 2017. Formålet var at fremme ostekulturen gennem PR, markedsføring og events.

Nu skydes kampagnen i gang igen – denne gang udelukkende finansieret af Mejeriforeningen.

Læs mere om Ost & ko

Elever sætter ord på mejeriprodukter

Mejeriforeningen har udviklet et sensorisk undervisningsmateriale til fremtidens madprofessionelle på erhvervsskolerne.

Læs mere

Danskerne er klar til klimaindsats ved middagsbordet

68 pct. af danskerne mener, at det det vigtigt at spise bæredygtigt, viser ny undersøgelse fra Mejeriforeningen. Men mange savner viden om, hvordan man gør.

Læs mere

Restaurant Jordnær vinder Danmarks bedste osteret 2018

Blåskimmelosten Blå Grubé fra Thise Mejeri spillede hovedrollen, da Restaurant Jordnær søndag blev kåret som vinder af konkurrencen Danmarks bedste osteret 2018.

Læs mere