Arla lancerer tre plantedrikke

Under brandet JÖRD sender Arla i denne uge en stribe nyudviklede plantedrikke på markedet i varianterne havre, byg og hamp.

Arla
Produkter
Havre er hovedingrediensen i de plantedrikke,  som Arla lancerer i varianterne JÖRD Havre, JÖRD Byg og JÖRD Hamp.
Havre er hovedingrediensen i de plantedrikke, som Arla lancerer i varianterne JÖRD Havre, JÖRD Byg og JÖRD Hamp.

”Vi har glædet os enormt meget til at præsentere danskerne for JÖRD og de tre nye havredrikke. Vi har skabt havredrikke med rene smage baseret på økologiske og naturlige råvarer fra de nordiske marker. Og vi har eksperimenteret med helt nye smagssammensætninger, hvor vi har kombineret havre med byg og et strejf af hamp. Det giver nogle spændende og anderledes smage, som vi tror på vil falde i god jord hos danskerne.”

Med disse ord introducerer Hanne Søndergaard, koncerndirektør for global marketing og innovation i Arla, mejeriselskabets indtog i plantedrikkekategorien.

De tre havredrikke rammer de danske kølediske i denne uge, hvor forbrugerne kan stifte bekendtskab JÖRD Havre, JÖRD Byg og JÖRD Hamp.

Få, lokale ingredienser
Hver ingrediens i JÖRD-drikkene er udvalgt fra de nordiske marker. Og fælles for de nye havredrikke er, at de er naturlige og rene med en kort ingrediensliste på kun fire til fem råvarer.

”Det har været vigtigt for os at fremstille havredrikkene med så få ingredienser som muligt for at sikre et rent produkt og en naturlig smag. Vi har brugt vores unikke ekspertise og innovationskraft til at udvikle naturlige havredrikke med lokale råvarer, som passer godt ind i danskernes hverdag,” siger Hanne Søndergaard.

De nye havredrikke kan bruges på samme måde, som man anvender mælk. I kaffen, på havregryn eller i en smoothie.

Læs mere om de nye produkter på Arlas hjemmeside

400 ansatte på Hobro Mejeri skal corona-testes

Efter at en enkelt medarbejder på Hobro Mejeri er testet positiv for coronavirus, skal alle mejeriets medarbejdere nu testes.

Læs mere

Mere dyrevelfærd i køledisken

Med det nye hjertemærke på mælk og andre fødevarer er det blevet nemmere at købe produkter med sikkerhed for god dyrevelfærd, lyder det fra Landbrug & Fødevarer. Organisationen står bag en kampagne, som skal øge forbrugernes viden om mærket.

Læs mere

Skolebørn skal spise med kniv og gaffel

Elever fra tre skoleklasser skal på restaurant efter at have vundet Madpakkedysten – Skolemælksordningens konkurrence, der fokuserer på sund mad og gode spisevaner.

Læs mere