01. januar 2016

Dansk Mælk bakker op om Åbent Landbrug

I en ny runde af kampagnen for dansk mælk opfordres forbrugerne til at besøge en mælkeproducent.

Der er netop taget hul på årets anden runde af kampagnen Dansk Mælk, og i denne omgang sættes der fokus på Åbent Landbrug den 18. september med opfordringer som ’Kom og sig hej til en dansk ko’.

”Gennem kampagnen vil vi gerne skabe kontakt mellem mælkeproducenterne og de danske forbrugere, så de ved selvsyn kan få et godt indblik i, hvordan dansk mælk bliver produceret,” siger Jan Hermansen, afdelingschef i Mejeriforeningen.

Undersøgelser viser, at mælk topper listen, når man spørger danskerne, hvilke fødevarer der skal være danske. Forbrugerne forbinder dansk mælk med friskhed og kvalitet, og de har tillid til den danske fødevaresikkerhed.

”Mærket skal gøre det lettere for forbrugerne at orientere sig og finde den danske mælk i køledisken, for navnet på kartonen afspejler ikke altid, om mælken er dansk,” siger Jan Hermansen.

Treårig kampagne

Også i denne runde kommer kampagnen ud på mange medieplatforme, bl.a. dagblade, udendørs standere, på tv og Facebook.

Det er Mejeriforeningen, der ejer mærket, og som står bag kampagnen i samarbejde med mejerierne. Siden 2012 har mejerierne kunnet bruge Dansk Mælk-mærket, som er garanti for, at mælken er dansk hele vejen fra ko til karton.

For at styrke forbrugernes kendskab til Dansk Mælk, blev kampagnen for mærket søsat i juni 2015, og den er planlagt frem til og med 2017.