Pris til Thise for bæredygtighed

Thise er kåret som det mest bæredygtige varemærke indenfor føde- og drikkevarer.

Bæredygtighed
Mejeri
Økologi
Priser
”På Thise Mejeri er vi både benovede og beærede over den store udmærkelse. For selv om man på mange områder kan sætte lighedstegn mellem økologi og bæredygtighed, så føler vi fortsat, at vi er langt fra målet om den fuldkomne bæredygtighed,” siger mejeriets adm. direktør Poul Pedersen i en kommentar til kåringen. (Foto: Flemming Jeppesen/Fokus)
”På Thise Mejeri er vi både benovede og beærede over den store udmærkelse. For selv om man på mange områder kan sætte lighedstegn mellem økologi og bæredygtighed, så føler vi fortsat, at vi er langt fra målet om den fuldkomne bæredygtighed,” siger mejeriets adm. direktør Poul Pedersen i en kommentar til kåringen. (Foto: Flemming Jeppesen/Fokus)

Et bredt udsnit af danske forbrugere har kåret Thise Mejeri som det mest bæredygtige varemærke inden for føde- og drikkevarer i Danmark i 2019.

Det er analysevirksomheden ’SB INSIGHT’, der har fået 40.000 respondenter til at vurdere 900 varemærker fra de nordiske lande.

”På Thise Mejeri er vi både benovede og beærede over den store udmærkelse,” udtaler adm. direktør Poul Pedersen og fortsætter:

”For selv om man på mange områder kan sætte lighedstegn mellem økologi og bæredygtighed, så føler vi fortsat, at vi er langt fra målet om den fuldkomne bæredygtighed. Det mål når vi formentlig aldrig. Til gengæld arbejder vi dedikeret på at forbedre indsatsen i hele fødekæden fra jord til bord.”

Blandt de områder, mejeriet i øjeblikket arbejder med, nævner Poul Pedersen: at udvikle nye fødevarekoncepter bl.a. græsmælk, at reducere energi- og vandforbruget på mejeriet, at formulere nye standarder for klimahandlingsplanerne hos mejeriets andelshavere og at finde mere bæredygtige emballagetyper

”Ridderslaget fra de danske forbrugere glæder os meget, men det forpligter os mindst lige så meget. Vi vil derfor arbejde målrettet for at leve op til den tillid, som danske forbrugere har vist os med denne kåring,” slutter Poul Pedersen.

Mælk får selskab af planter på mejerierne

Arla Foods melder nu klart ud, at selskabet vil producere plantebaserede fødevarer, og både Thise og Naturmælk erklærer sig indstillet på at følge trop.

Læs mere

Masser af ost på sensommerens madfestivaler

Klassisk ostefondue i ny udgave, eksperttips til ostesmagning, gourmetretter med ost og massevis af smagsprøver på oste fra store og små danske mejerier. Der er i den grad ost på menuen, når Ost & ko-kampagnen i den næste måneds tid indtager Copenhagen Cooking, Food Festival i Aarhus og Odense.

Læs mere

"Jeg elsker både dyr og klistermærker"

En seksårig pige tog straks Skolemælks nye kampagne med dyreklistermærker til sig, da den – anført af biolog Anders Kofoed – blev lanceret i Aalborg Zoo onsdag.

Læs mere