Naturmælk giver mælken en dosis procenter på Roskilde Festival

For andet år i træk serverer Naturmælk Piña Colada, Hot Tequila Choco Mint og andre mælkecocktails i N-Bar på Roskilde Festival. Cocio debuterer med en stand på Smukfest for at komme tættere på målgruppen af 15-35-årige.

Events
Mejeri
Mælk
Økologi
Igen i år kan deltagerne på Roskilde Festival slukke tørsten i mælkecocktails både med og uden alkohol i Naturmælks N-bar.
Igen i år kan deltagerne på Roskilde Festival slukke tørsten i mælkecocktails både med og uden alkohol i Naturmælks N-bar.

Mælk? Det er da noget, man bruger i en cocktail. I hvert fald når Naturmælk serverer Piña Colada, Tiger’s Milk, Cream Fizz, Blushing Russian og andre cocktails i N-Bar på Roskilde Festival 3.-6. juli.

”Vi vil gerne udbygge mælkens image ved at vise, at den sagtens kan indgå i andet end de kendte sammenhænge som morgenmad og frokost. Det har vi helt perfekte vilkår til at gøre på Roskilde Festival med dens 70.000 gæster. Hele aldersspektret er repræsenteret, og ud over at vi i hverdagen når børnefamilier og de modne danskere, kommer vi nu ud og møder de unge og taler til dem på deres sprog med vores bar,” forklarer Nelly Frees Riggelsen, salgs- og marketingchef for Naturmælk.

Større salg
At N-Bar næsten er garanteret succes, ved hun fra sidste år, hvor Naturmælk – som efter at have været eneleverandør af mejeriprodukter til Roskilde Festival i otte år – for første gang serverede mælkecocktails med alkohol fra N-Bar.

”Alt overgik vores vildeste forventninger i 2018. I løbet af de første dage havde vi solgt flere varer, end vi plejede at sælge under hele festivalen, og vores 36 frivillige i baren havde rygende travlt. Hvis det bare bliver nogenlunde godt festivalvejr i år, tror jeg, at der igen bliver fuld fart på,” vurderer Nelly Frees Riggelsen.

Hun vil ikke nævne salgstal, men afslører, at man i N-Bar vil kunne vælge mellem 10 forskellige cocktails med mælk. Heraf vil tre være uden alkohol.

”Vi serverer også ren mælk og chokolade i baren. Det kan der blive brug for dagen derpå,” påpeger Nelly Frees Riggelsen.

Ud over N-Bar vil Naturmælk også i år være ene om at forsyne festivalen med mejeriprodukter. 

Retter op på skævhed
Hos Cocio ser senior commercial manager Claus Nørgaard Hansen frem til chokolademælksproducentens medvirken i Smukfest ved Skanderborg 7.-11. august.

”Vi har tidligere været til stede på mindre festivaler rundt om i landet. Men på en festival som Smukfest (der sidste år havde 54.000 gæster) når vi efter vores vurdering flere af dem, vi vil i dialog med på ét sted på kortere tid,” forklarer Claus Nørgaard Hansen.

Konkret vil Cocio få en stand på Kærligheden, et af Smukfests teltområder, hvor det vil handle om at gøre danskerne lykkeligere.

”Undersøgelser har vi vist, at danskerne nu kun er verdens tredjelykkeligste folk. Det retter vi op på med kampagnen ’Make Denmark Happy Again’, som i år vil have en stand på Kærligheden,” siger Claus Nørgaard Hansen.

Farvel til pølsevognen
Baggrunden for Cocios indtog på Kærligheden er et ønske om at møde målgruppen, danskere mellem 15 og 35 år, hvor de færdes.

”På den måde kan vi bringe Cocio ind under huden på dem,” påpeger Claus Nørgaard Hansen.

Han understreger, at engagementet på Smukfest ikke står alene.

”Vores ambition er at erobre det, man kan kalde nutidens pølsevogn, nemlig streetfood-markedet, hvor vi gerne vil ind og være en del af miljøet. Desuden arbejder vi på at lukke en aftale med Muskelsvindfonden om at være med på Grøn Koncert-turneen i otte danske byer,” siger Claus Nørgaard Hansen.

Mere dyrevelfærd i køledisken

Med det nye hjertemærke på mælk og andre fødevarer er det blevet nemmere at købe produkter med sikkerhed for god dyrevelfærd, lyder det fra Landbrug & Fødevarer. Organisationen står bag en kampagne, som skal øge forbrugernes viden om mærket.

Læs mere

Skolebørn skal spise med kniv og gaffel

Elever fra tre skoleklasser skal på restaurant efter at have vundet Madpakkedysten – Skolemælksordningens konkurrence, der fokuserer på sund mad og gode spisevaner.

Læs mere

Der er varmet op til en forrygende koldskålssommer

Med udsigt til flere dage med sol, kommer der for alvor skub i salget af koldskål i denne uge. Det store spørgsmål er, om vi kan slå rekorden fra tørkesommeren 2018, hvor mejerierne samlet set solgte omkring 14,4 mio. liter færdiglavet koldskål.

Læs mere