En smiley til skolemælk

Et nyt design på skolemælken er nu på vej ud til børnene.

Skolemælk
Børn
Et lille udvalg af de 20 forskellige smileyer, som bliver brugt tilfældigt på tværs af de otte skolemælksvarianter.
Et lille udvalg af de 20 forskellige smileyer, som bliver brugt tilfældigt på tværs af de otte skolemælksvarianter.

Sjovt, sejt, cool. Sådan lyder reaktionerne fra de børn, som har set de nye emballager, som Mejeriernes Skolemælksordning introducerer i løbet af marts måned. Det nye design på mælkekartonerne består af 20 forskellige smileyer, som bliver brugt tilfældigt på tværs af de otte varianter, der indgår i mejeriernes sortiment af skolemælk.

Designet er udviklet, så det passer ind i børnenes univers. Børnene kender og bruger i forvejen de simple smileys i deres hverdag, når de for eksempel spiller spil eller bruger mobilen.

Før emballagen blev sat i produktion, blev det nye mælkelook bedømt af en række børn.

”Vi har testet den nye emballage hos nogle hundrede børn, og dommen var heldigvis positiv,” siger Louise Poulsen fra Mejeriernes Skolemælksordning.

Den nye emballage introduceres i etaper, og fra påske vil alle børn få det nye design på deres mælk. Det nye design kommer på alle Arlas skolemælk på nær den laktosefri. Øllingegaard og Naturmælk beholder deres nuværende designs.

På youtube møder nogle børn det nye skolemælksdesign

 

Inspirerende mejeriafdelinger udløste priser til detailbutikker

Synlige mejerivarer, der inspirerer, og interaktion med kunderne, er kvaliteter, der går igen hos vinderne af Mejeriprisen 2018. Bilka One Stop, Field’s og Lidl Skive løb med sejren.

Læs mere

Arla Unika krydser den svenske grænse

Navnet Arla Unika er nu så etableret herhjemme, at Arla Foods vil introducere luksusbrandet for svenskerne.

Læs mere

Noget af det bedste i verden er… ost fra Danmark

Ny L&F-kampagne viser udlandets begejstring for ost og andre fødevarer fra Danmark.

Læs mere